Digitális oktatási segédanyag a Luther című rajzfilmhez
Kérjük, hogy digitális terméket csak a Luther Kiadó webáruházába történő regisztrációt/bejelentkezést követően vásároljon.
Digitális termék vásárlása esetén csak bankkártyás fizetés vagy átutalás lehetséges.
Fizetés után a digitális terméket azonnal megtalálja a Profil → Megrendelések fül alatt a megrendelt termék melletti Részletek gombra kattintva. A termék az oldal alján tölthető le.
Az oktatási segédanyag szerkezete
IdővonalLuther életének eseményei mellett a korszak jelentős történelmi és kultúrtörténeti eseményeit rendszerezi és igyekszik párhuzamban láttatni.
Luther-rózsaA jelkép egy hiperhivatkozást rejt: rákattintva a Magyarországi Evangélikus Egyház honlapját és hírportálját tanulmányozhatjuk.
HáttéranyagEgy-egy animációval ellátott és egy-egy animáció nélküli változatban készített, szerkeszthető prezentáció mutatja be részletesen és összefüggéseiben az egyes epizódok megértéséhez, értelmezéséhez szükséges háttérismereteket, ezzel segíti kontextusba helyezni a történéseket. A beépített hiperhivatkozások pedig további információszerzésre biztosítanak lehetőséget.
ÓratervekEpizódonként 7 ajánlott óraterv közül lehet választani a különféle helyzetekben történő feldolgozáshoz alkalmazkodva: iskolai és gyülekezeti foglalkozás, hittanóra és történelemóra, egy- vagy kéttanórás feldolgozás, illetve 13 éves, 17 éves és felnőtt korosztály számára készült felhasználási ajánlás.
FeladatokAz epizódonként 40 feladat digitális változatában életkor és feladattípus alapján szűrési lehetőség segíti a pedagógus vagy a lelkész számára a csoportoknak megfelelő feladatok kiválasztását.
A beépített filmrészletek és képek, a Luther személyes visszaemlékezéseiből és írásaiból, valamint a filmből származó idézetek lehetővé teszik a csoporttagok számára az önálló ismeretszerzési kompetenciájuk fejlődését, az ellenőrzéseknél megjelenő magyarázatok pedig az ellenőrzési funkción túl segítik számukra az ismeretek elmélyítését is.
A változatos feladattípusok (például: szövegkiegészítés, feleletválasztás, igaz/hamis állítások, totó, kakukktojás, hibakeresés, anagramma, keresztrejtvény, különbségkeresés, csoportosítás, képkirakó, Ki mondta kinek?, párosítás, időrend, térképhasználat, beszélgetés, jellemzés, disputa, szituációs feladat, elemzés, szövegek írása) sokféle tanulói kompetencia tudatos fejlesztésére alkalmasak. Például az anyanyelvi, az idegennyelvi vagy a szociális alapkompetenciák fejlesztése mellett olyan szaktárgyi kompetenciák fejlesztésre is használhatók, mint például a térben és időben való tájékozódás. A feladatok többsége a tanórán, a foglalkozáson többféle pedagógiai funkciót tölthet be, hiszen felhasználhatók például ráhangolás, új ismeret feldolgozása vagy ellenőrzés céljából.
A feladatok egy része kifejezetten a közös gondolkodást, beszélgetést, közösségteremtést tűzi ki célul.
A feladatok és külön a megoldókulcsaik nyomtatható változatban is megtalálhatók a tananyagban.